Talsu novada sākumskolu pedagogi metodiskās dienas laikā apmeklēja privāto izglītības iestādi Montessori bērnu māja, kur četras stundas ilga iepazīšanās ar mācību vidi, pieeju un metodiku. Vizīti vadīja iestādes direktore Kate Pelēce, kura dalījās ar praktisku informāciju par skolēnu ikdienu, mācību procesa organizāciju un individuālas pieejas nozīmi bērna attīstībā.
Direktore skaidroja Montessori pedagoģijas pamatprincipus, uzsverot bērna brīvības un struktūras līdzsvaru, pašvadītu mācīšanos un vidi, kas veicina patstāvību un atbildību. Pedagogi iepazinās ar mācību materiāliem, dienas ritmu un skolēnu darba organizāciju. Īpaši tika izcelta skolēnu spēja koncentrēti darboties mierīgā vidē, kā arī viņu prasme sadarboties un uzņemties atbildību par savu mācīšanos.
Kate Pelēce dalījās arī ar personīgo pieredzi, vērojot izaugsmi vairāku gadu garumā un uzsverot pēctecības nozīmi izglītības procesā – metodiskā, emocionālā un attīstības līmenī. Apmeklējuma laikā pedagogi varēja vērot mācību vidi praksē un uzdot jautājumus par konkrētu prasmju attīstību un mācību rezultātiem.
Dienas otrajā pusē pedagogi devās uz RigaBrain centru, lai iepazītos ar smadzeņu treniņu iespējām skolēnu kognitīvās attīstības veicināšanai. Centra speciālisti sniedza pārskatu par neiroatgriezeniskās saites treniņiem (neirofeedback), kas var palīdzēt uzlabot koncentrēšanos, emocionālo līdzsvaru un mācīšanās spējas.
Lekcijas un praktisko demonstrāciju laikā skaidrots, kā šie treniņi var palielināt smadzeņu darbspēju, uzlabot garastāvokli, mazināt trauksmi un stiprināt noturību pret stresu. Pedagogi iepazinās ar reāliem piemēriem, kā neirozinātnē balstītas pieejas papildina tradicionālās mācību metodes un veicina bērnu vispusīgu attīstību.
Metodiskā diena sniedza vērtīgu ieskatu alternatīvās un papildinošās pieejās mācību procesam. Vizīte Montessori bērnu mājā rosināja pārdomas par mācību vides nozīmi, bērna iekšējo motivāciju un individuālas attīstības atbalstu, savukārt pieredze RigaBrain centrā deva jaunu skatījumu uz neirozinātnes iespējām izglītībā.
Pedagogi atzina, ka abas vizītes bija iedvesmojošas un profesionāli bagātinošas, sniedzot praktiskus ierosinājumus ikdienas darbam ar skolēniem Talsu novada izglītības iestādēs.